Sportos Vitaking Nyár – Nyereményjáték kampány

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

A kampány célja:
————————
Egy olyan országos lakossági kampány lebonyolítása a nyári hónapokban a bio- és gyógynövényboltokban, amit a vitaminos piacon uborkaszezonnak tekintenek az emberek, de ezzel viszont ki tudnak tűnni a reklámzajból, és be tudjuk terelni a vásárlókat az üzletekbe.
Azon felül, hogy extra forgalmat szeretnénk elérni, a Vitaking márkát is ismertebbé szeretnénk tenni. A másik fontos dolog, hogy tovább növeljük az adatbázisunk méretét a vásárlók regisztrálásával, hiszen folyamatosan kommunikálunk a partnereink nevében az ő saját vásárlóinak, oktatva ezzel őket, hogy folyamatosan ott tudjuk tartani az emberek figyelmét a kis helyi üzleteken, ahova bejárnak vásárolni.

A Vitaking EgészségPont Hálózat célja:
——————————————————
A Vitaking EgészségPont Hálózatot azért hoztuk létre hogy a hazai bio- és gyógynövényboltok, valamint patikák egy olyan közösségbe tartozhassanak, ahol segítséget és támogatást kaphatnak a munkájukhoz, amivel sikeresebbé tehetik a vállalkozásukat.
– Folyamatos képzéseket tartunk negyedéves rendezvények keretében, ahol nem csak szakmai előadásokon vehetnek részt a partnerek, hanem értékesítési, marketing, személyzeti, emberfelvételi, és még a különböző vállalkozást segítő menedzsment eszközök mindennapi használatáról is hallhatnak.
– Évente több olyan országos kampányt szervezünk a partnerekkel közösen, ahova becsatlakozhatnak a kisebb nagyobb üzletek is, amivel megkönnyítjük a dolgukat hiszen komoly erőforrásokra lenne szükségük akár egy kisebb helyi kampány lebonyolítására is.
– A hálózat megalakulása óta azt tartjuk szem előtt, hogy építsünk az üzletekkel egy közös adatbázist, amit aztán arra használjunk, hogy a Vitaking folyamatosan tartsa a kapcsolatot a partnerek vevőivel e-mailes és postai hírlevelekben, mintha az üzlet maga küldené ki a saját vevőinek az adott településen, ezzel is segítve és támogatva a munkájukat.

A kampány üzenete:
—————————–
Vásároljon Vitaking terméket 2016. július 4. – szeptember 25-e között, és minden egyes termék mellé egy kaparós sorsjegyet adunk, amivel akár azonnal nyerhet egy doboz C-vitamint a vásárló. Viszont ha regisztrál még a kampány oldalán, akkor további sorsolásokon vehet részt, értékes nyereményekért, és a fődíjért.

A kampány leírása:
—————————
A 2016-os nyár a labdarúgó Európa Bajnokságtól és a Riói Olimpiától volt hangos, és ha már úgyis ezen volt az emberek zömének figyelme, ezért választottuk mi is a sportot a kampány fő témakörének, ami passzol az egészséges életmóddal és a vitaminok fogyasztásával.

A promóció időszaka alatt amennyi Vitaking terméket vásárolt valaki, annyi kaparós sorsjegyet kapott az eladótól amivel egy nyeremény játékban tudott részt venni.

A játék két részből állt:
——————————–
Egy azonnali nyerési lehetőségből, ahol minden tizedik sorsjegy nyert:
– 1 db Vitaking 1000mg-os 30 db-os C-vitamin

És egy regisztrációhoz kötött további nyereményjátékhoz, amivel tovább ott tudtuk tartani a játékon az emberek figyelmét, mivel naponta, hetente, havonta és a promóció végén sorsoltunk ki különböző nyereményeket:
– Napi nyeremény
Minden nap 3db 1000 mg-os 90 db-os C-vitamint sorsoltunk ki.
– Heti nyeremények
Minden héten 1 db Vitaking pólót sorsoltunk ki
– Havi nyeremények
2 db Lenovo A536 okostelefont sorsoltunk ki.
– Fődíj a játék végén
1 db LenovoYoga300 laptop

– Legyártottunk 42.241 db sorsjegyet, amit egyedi regisztrációs kódokkal is elláttunk. Nem csak a vásárlóknak volt egyedi kódjuk, hanem az üzleteknek is, így szegmentálni tudtuk a beérkező regisztrációkat, hogy melyik üzletből érkezett a vásárló. Ez azért fontos, mert a kampány után is mindenkit abba az üzletbe szeretnénk visszaterelni, ahonnan a regisztrációja érkezett.
– A kaparós letakart felület alatt ha valaki 3 db azonos C-vitamin dobozos fotót talált, akkor azonnali ajándékként megkapott egy doboz C-vitamint az eladótól helyben. Itt minden tizedik sorsjegy nyerő volt.
– A játék itt még nem ért véget, mert további nyereményekért lehetett folytatni a játékot, amikor is a www.sportosnyar.vitaking.hu kampányoldalon a kapott sorsjegyei és személyes adatai megadásával részt vehetett a további napi, heti, havi és a fődíj sorsolásokon.

A kampány marketing eszközei:
———————————————
– Sorsjegyek
Már a sorsjegyeken is fel volt tüntetve minden információ a játékról, és hogy miért éri meg regisztrálnia az oldalon. Nem csak a honlap címét tettük fel hanem egy QR kódot is, amivel könnyen megtalálhatták a mobilra is optimalizált regisztrációs oldalt, akiknek okostelefon volt mondjuk a zsebükben. Az eladók is folyamatosan tájékoztatták a vevőket a játékról, sőt voltak jó páran akik ott helyben, az üzlet számítógépén regisztrálták be a kódjukat. Így nem felejtődött el.
– Plakátok
Minden üzletben a méretétől függően 2 ,vagy 3 plakát kikerült a játékról a bejárati ajtóra, és az eladó térbe.
– E-mail hírlevél
Több tízezres adatbázist építettünk már fel közösen a partnereinkkel az elmúlt években, amin hetente legalább 2 hírlevélben oktatjuk a vásárlóikat, valamint az aktuális játék is mindig bekerült.
– Facebook
Nem csak a saját oldalunkon hirdettük folyamatosan a játékot, hanem különböző kreatívokat adtunk a viszonteladó partnereinknek, és megkértük őket, hogy ők is tegyék ki a saját céges rajongói oldalukra, tovább növelve a kampány népszerűségét.
– Postai képeslap
Folyamatosan küldünk postai DM leveleket is a partnereink nevében a saját vásárlóinak, amiben az ő boltjába tereljük szintén vissza a különböző ajánlatokkal kuponokkal őket.
Az emberek szeretnek képeslapokat kapni az ismerőseiktől nyáron, akik mondjuk nyaralni vannak valahol. És különben is, egyre kevesebb ember, és cég küld fizikai levelet az ismerőseinek, vásárlóinak. Ezért arra gondoltunk, nem sima levelet küldünk ki a vevőknek az akcióról, hanem postai képeslapokat. Nagy sikert aratott a partnereink szerint is mert, sokan ezekkel a képeslapokkal a kezükben tértek vissza az üzletekbe.
– Ajánlói rendszer
Az oldal tartalmazott egy ajánlói modult is, ahol további vásárlási kuponért cserébe, a már regisztrált vásárlók ajánlhatták a játékot az ismerőseiknek, egy automatikus e-mail kiküldésével.

A kampány eredményei:
———————————–
A játék időszaka alatt folyamatosan, hétről-hétre nőtt a regisztrációk száma.
– A 42.241 db sorsjegyből 5.634 db sorsjegy regisztráció született.
– 107 különböző üzlet vett részt a kampányban, ahonnan érkezett is regisztráció.
– 1.690 db e-mail címről regisztráltak a játékba
– Sikerült egy olyan komplex kampányt csinálnunk, amivel ki tudtunk tűnni a nyári uborkaszezonban a többi reklám közül, mert érdekes volt, és az emberek szívesen játszottak.
– Tudtunk segíteni a partnereinknek, amivel elérhették hogy érdekes legyen az üzletük, mert történt valami esemény ott a nyáron.
– A partnereinknek csak annyi volt a dolguk, hogy ajánlják a játékunkat, és a szabályokat pár mondatban, és a többi dolgot mind mi intéztük, ami nekik ráadásul nem is jelentett semmilyen plusz költséget.
– Az igazi siker az, hogy egyre többen mondják azóta, hogy működnek, és megmozdítják a vásárlóikat azok az e-mailek, amiket azóta is folyamatosan küldünk a játékból regisztrálóknak.
– És nem utolsó sorban, amikor megkérdezzük a partnereinket, hogy melyik promóció tetszett a legjobban nekik, és a vásárlóiknak, elsöprő fölénnyel jelölik meg ezt a “kaparós sorsjegyes játékot” 🙂