Dublino – kültéri bútor kampány

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

A Dublino a legnagyobb hazai vendéglátóipari bútorokat forgalmazó cég, mely az évek alatt minimális marketing aktivitással nőtte ki magát milliárdos forgalmú vállalkozássá.

2017 azonban a változás éve volt, mivel a tulajdonos úgy döntött, hogy az online térben is egyre aktívabbá váló versenytársak mellett a Dublinonak is ki kell használnia az online platformokban rejlő lehetőségeket.

A közös munkát az ősz elején kezdtük, azóta havi rendszerességgel futtatunk komplex kampányokat egy-egy kiemelt termékkategóriára. Elsőként Magyarország volt a célpiac, de decembertől kiléptünk a nemzetközi porondra is azzal, hogy Szlovákiában, Csehországban és Ausztriában is megkezdtük a márkaépítést.

Mivel a célcsoport nagyon heterogén, hiszen a legnagyobb szállodáktól a nagyvárosi új hullámos helyeken át egészen a vidéki vendéglátókig mindenki célcsoport, ezért minden kampányt próbálunk kicsit másmilyenre formálni, és folyamatosan tesztelni, hogy melyik kollekcióhoz és célcsoporthoz milyen kreatív irányvonal illeszkedik a legjobban. Megelégedésünkre ezen igyekezetünket az eladási számok is visszaigazolják folyamatosan.

A magyar, vendéglátóipari bútorokkal foglalkozó cég marketing aktivitásait teljes arculati megújítással kezdtük.
Ennek részét képezte egy egységes Visual Identity kialakítása, mely egyaránt használható a magyar, osztrák, cseh, szlovák és román piacon is. Ezt a Visual Identityt csatolva küldöm.
Az arculati megújítást követően részletes stratégiát dolgoztunk ki, mely tartalmazta többek közt a célcsoportok és azokon belül micro szegmensek definiálását, online platformok és kommunikációs üzenetek meghatározását, USP-k definiálását. Így kialakítottunk egy kommunikációs mátrixot, melyben átlátható módon szerepel hogy melyik országban melyik célcsoportnak melyik platformon mit kommunikálunk.

Ezt követően összeállít az elkövetkező egy év kampány terve is, a tekintetben, hogy melyik hónapban melyik termékkategória kerül kiemelt hirdetésre. Átlagban 1,5 havonta van teljesen új kampány, teljesen új kreatív koncepcióval. Minden kampányhoz tartozik egy landing oldal, Google AdWords hirdetések (Search, Display, YouTube, Gmail), Facebook és Instagram hirdetések (Animált, statikus, carussel és slideshow típusú az alábbi célokra: website traffic, engagement, conversion based). Ezen kívül hírlevél küldés saját és vásárolt listákra, banner kihelyezés partner oldalakra, Instagram és Facebook kommunikáció, blog bejegyzés, esetenként ebook vagy ingyenes kisokos letöltési lehetőség. Egy kampányhoz közel 60 fajta hirdetési kreatív készül, melyeket folyamatosan tesztelünk és optimalizálunk.

A kampánycélok közt vannak macro és micro konverziók is meghatározva. Macro konverziók: árajánlatkérés, visszahívás kérés. Micro konverzió: e-book letöltés, blogposzt elolvasása, hírlevél feliratkozás.

A két macro konverzió esetében a konverziós arányunk az utolsó 2 kampány esetében: árajánlatkérés: 1,24% – konverziós költség 13.750 Ft, ami bőven megtérül a szerződött ajánlatkérésekből befolyó árbevétel fényében , visszahívás kérés: 5,36%.

Célunk egy olyan önfenntartó marketing folyamat kiépítése minden országban, ahol minden ügyfélszerzésből a profit egy meghatározott százaléka kerül visszaforgatásra, így minden ügyfél kitermeli a következő ügyfél megszerzésére fordítható marketing büdzsét.